ဆာလံက်မ္း - ၁၀၂
ဆာလံက်မ္း - ၁၀၂ (အနက္ဖြင့္)
ဆာ ၁၀၂ ကရာနီကုန္းေပၚကသုံးပါးတဆူ
ဤဆာလံက်မ္းတြင္ စကားေျပာသူမည္သူလဲဟု သိရွိမွသာလၽွင္ ဆိုလိုရင္းသေဘာေပါက္နိုင္မည္။ စကားေျပာသူ တဦးတေယာက္တည္းမဟုတ္ဘဲ အလွည့္အေျပာင္းရွိသည္။
ငယ္၁–၁၁သည္ လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚသို႔ တင္ၾကမည္အေၾကာင္း သခင္ေယရွုက ဘုရားသခင္ထံသို႔ ေျပာစကား။
ငယ္၁၂–၁၅ သည္ ခမည္းေတာ္ဘုရားက အခ်စ္ဆုံးသားေတာ္သို႔ တုန႔္ျပန္ေျဖၾကားသည့္စကား။ ငယ္၁၂ ကို ေဟျဗဲ ၁:၈ ႏွင့္ယွဥ္ဖတ္ပါ။
ငယ္ ၁၆–၂၁ သည္ စကားေျပာသူမေပၚလြင္ပါ။ သန႔္ရွင္းဝိညာဥ္ေတာ္ဟု ယူဆစရာအေၾကာင္း ရွိသည္။ အဘယ္သို႔ဆိုေသာ္ ေမရွိယသခင္လက္ထက္တြင္ ဣသေရလတို႔ ျပန္လည္စုစည္းၾကမည္ဟုဆိုသည္။
ငယ္၂၃–၂၄က သည္ ကယ္တင္ရွင္သခင္က လူတို႔၏အျပစ္ဒုစရိုက္မ်ားအတြက္ အေသခံမည့္ အေၾကာင္း ခမည္းေတာ္ဘုရားထံ ထပ္မံတင္ျပခ်က္ျဖစ္သည္။
ငယ္ ၂၄ခ–၂၈ ကို ေဟျဗဲ ၁:၁၀–၁၂ႏွင့္ တဖန္ယွဥ္ဖတ္ပါ။ ခမည္းေတာ္ဘုရားက သားေတာ္ကို ေျပာစကားျဖစ္သည္။
သခင္ေယရွုက လူ႔ေလာကအျပစ္သားမ်ားအတြက္ အေသခံမည္အေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သုံးပါး တဆူ အျပန္အလွန္စကားေျပာခန္းကို ဤက်မ္းခ်က္မွတပါး အျခားက်မ္းစာမ်ားတြင္မရွိပါ။
၁၀၂:၁–၂ အပိုဒ္ငယ္ ၁၊၂ကို ဖတ္ရွုသည့္အခါ သခင္ေယရွု၏ ေအာက္က်ိဳ႕ရိုက်ိဳးျခင္းကို အထင္အရွား ေတြ႕ရသည္။ ခမည္းေတာ္ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္ကို ေျမ၀ယ္မက်နာခံလ်က္ ကားတိုင္ေပၚတြင္ အေသခံဖို႔ သေဘာတူသည္။ ဘုရားသားေတာ္မွန္ေသာ္လည္း အေသခံဖို႔ ၀န္ခံေက်နပ္သည္။
သခင္ေယရွုသည္ ကူညီေထာက္မေသာအရွင္၊ အနာေရာဂါကင္းၿငိမ္းေစသူ၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ကရာနီကုန္းေပၚသို႔ေရာက္ရသနည္း။
ခမည္းေတာ္ဘုရားထံသို႔ ဆုေတာင္းသံကိုနားေထာင္ၾကည့္ပါ။ အားငယ္မာန္ေလၽွာ့လ်က္ ဆုေတာင္း သည္။ ဘုရားရွင္ေတာ္က ခ်က္ျခင္းျပန္ၾကားသည္။
၁၀၂:၃–၇ ၀မ္းနည္းျခင္း၊ လူသားဟုေခၚစမွတ္ျပဳရေအာင္ ခံစားရမည့္ဆင္းရဲဒုကၡ ေဝဒနာမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္လွစ္ဟသည္။ ဘ၀မုန္တိုင္း ထန္ေနသည္။ ေသာကလွိုင္းလုံး ခက္ထန္သည္။ မီးခိုးမီးေငြ႕သို႔ႏွယ္ ေန႔ရက္ကုန္ခမ္းသြားမည္။ ေၾကာက္စိတ္ျဖင့္ ေလာင္ကၽြမ္းေနၿပီ။ ရိုးတြင္းျခင္ဆီလည္း ခမ္းေျခာက္ကုန္ၿပီ။ အရိုးေပၚအေရတင္ မြဲေျခာက္ေနၿပီ။ ေတာနက္လြင္ျပင္ရွိ ငွက္ႀကီးသံလို၊ ဖုန္းဆိုးေတာမွ ဇီးကြက္ကဲ့သို႔ ဘ၀ပ်က္ေနၿပီ။ စားမ၀င္အိပ္မေပ်ာ္နိုင္။ ညဉ့္ႀကီးမင္းႀကီးထထိုင္သျဖင့္ အိပ္ယာေတြလည္း တြန႔္ေၾကကုန္ၿပီ။ ေခါင္မိုးေပၚက အေဖာ္မဲ့ အထီးက်န္စာငွက္ငယ္လို တေကာင္ႂကြက္ျဖစ္ေနၿပီ။
၁၀၂:၈–၁၁ ရန္သူမ်ားက တခါတေလအတင္းေျပာ၍ အားမရ၊ မေက်နပ္ၾက။ တခ်ိန္လုံး ကဲ့ရဲ့ ၾကသည္။ နာမေတာ္ကို က်ိန္ဆဲစရာစကားအျဖစ္ သုံးၾကသည္။ (ယေန႔ေခတ္ကာလတြင္လည္း ေယရွု၏ ေဟျဗဲစကားအေခၚအေဝၚ Yeshua ကို သူ႔ရန္သူမ်ားက အဖ်ားစြက္၍ Yeshu ဟုသုံးၾကသည္။ မလိုတမာ က်ိန္ဆဲသည့္လကၡဏာရွိသည္။ ေလာကသားမ်ားက နာမည္ကိုပင္ မေခၚခ်င္မုန္းတီးၾကသည္)။ ၀မ္းနည္းျခင္းျပာကို မုန႔္အျဖစ္စား၍ ေၾကကြဲျခင္းမ်က္ရည္ကို ဟင္းခ်ိဳအျဖစ္ ေသာက္သုံးေနရပါသည္။
ဘုရားသခင္၏စြန႔္ပစ္ျခင္း၊ အမ်က္ေဒါသသင့္ေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုကၡခံရေၾကာင္း ကိုယ္ေတာ္သိရွိ သည္။ သို႔ေသာ္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ဘုရားသခင္သည္ အမ်က္ေဒါသထြက္ျခင္းမဟုတ္။ လူတို႔၏အျပစ္ဒုစရိုက္ မ်ားကို ပုခံးေပၚသို႔ သယ္ထမ္းသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ စြန႔္ပစ္ဖို႔ရန္ ထိုသို႔ေဆာင္ၾကဥ္းသည္ကို ဘုရားရွင္ေတြ႕ျမင္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာေတာ္လႊဲသည္။ သို႔ျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္၏ လူ႔ေလာကေန႔ရက္မ်ားသည္ ညေနဆည္းဆာႏွင့္အတူ ပင္လယ္ထဲသို႔ ၀င္သြား၍ ေတာႏွင္းပန္းမ်ားပမာ ေႂကြက်ခဲ့သည္။
၁၀၂:၁၂–၁၅ ဘုရားသခင္က သခင္ေယရွု၏ဆုေတာင္းစကားကို နာခံသည္။ အားေပးစကား တုန႔္ျပန္သည္။ ဘုရားရွင္၏သားေတာ္ဟုေခၚလ်က္ ေခတ္ကာလအဆက္ဆက္က နာမေတာ္ကို ေခၚဆိုၾကမည့္အေၾကာင္း စိတ္ရွည္သီးခံဖို႔ရန္ အားေပးသည္။ ေသလြန္ေသာ္လည္း ရွင္ျပန္ထေျမာက္သည့္ အျပင္ ေကာင္းကင္ဘုံယံသို႔ ျပန္လည္ႂကြျမန္းမည္။ ထို႔ေနာက္ ေကသရာဇာျခေသၤ့မာန္ျဖင့္ တဖန္ လူ႔ေလာကသို႔ ျပန္လည္ႂကြလာမည္။ ဇိအုန္ေတာင္ရွိ ယုဒလူမ်ားသို႔ က႐ုဏာေတာ္ျပသမည္။ ထိုက်မ္းစကား သည္ မ်က္ႏွာရသူမ်ား ဖူးျမင္ရမည့္အေၾကာင္းႏွင့္ အတူတူျဖစ္သည္။ ဣသေရလလူမ်ားသည္ တမ်ိဳးသားလုံး ျပန္လည္စုစည္းမည့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ေမၽွာ္ရင္း ဇိအုန္ေတာင္တြင္ ေက်ာက္ခဲမ်ားကိုဖက္တြယ္၍ ဖုံမွုန႔္မ်ားကိုလည္း စုံမက္ၾကသည္။ အေနာက္တိုင္းတြင္ ကမၺည္းေက်ာက္တိုင္စိုက္ထူျခင္း အမွတ္တရ ေက်ာက္တိုင္ထူျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းကို အမွတ္တရျဖစ္ေစဖို႔ ျပဳလုပ္ၾကမည္။ ဇိအုန္ေတာင္က ျပည့္ရွင္မင္းတရားႀကီးအား ႀကိဳဆိုသည့္အခါ တပါးအမ်ိဳးသားမ်ားက ေၾကာက္လန႔္ တုန္လွုပ္ၾကမည္။ ေလာကတိုင္းနိုင္ငံမင္းမ်ားကလည္း ခစား၀င္ေရာက္လာၾကမည္။
၁၀၂:၁၆–၂၂ ဤက်မ္းခ်က္တြင္ ပထမလူႏွင့္ ဒုတိယလူအေနျဖင့္ အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုပုံမ်ား ရပ္နားၿပီ၊ တတိယလူပုံစံျဖင့္ ေျပာဆိုပါသည္။ သန႔္ရွင္းဝိညာဥ္ေတာ္၏စကားဟု နားလည္ရသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ အုပ္စိုးမွုကာလေရာက္ေသာအခါ ဣသေရလလူမ်ား ျပန္လည္စုစည္း၍ နလံထူမည့္အေၾကာင္း ေျပာထားသည္။ ေမရွိယသခင္သည္ ဘုန္းတန္ခိုးျဖင့္ ျပန္လည္ႂကြလာၿပီ။ ဇိအုန္ေတာင္ကို ေဆာက္တည္မည္။ ထိုေန႔ရက္တြင္ ျပန႔္ၾကဲေသာဆုေတာင္းသံရွင္မ်ား ျပန္လည္စုစည္းၾကမည္။ သို႔ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရက်ိဳး နပ္ေၾကာင္း သိရွိလာၾကမည္။ ေနာင္လာေနာက္သာမ်ားက ေကာင္းကင္ဘုံမွ ဘုရားသခင္ ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ ခံရသူမ်ား၏ ငိုယိုသံၾကားသိပုံ၊ ျပန႔္ၾကဲေနေသာ ဣသေရလလူမ်ား ျပန္လည္စုစည္းပုံကို အံ့မခန္း ဖတ္ရွု သိရွိၾကမည္။ လူမ်ိဳးေတာ္တို႔ ေယ႐ုရွလင္တြင္ ျပန္လည္စုစည္း၍ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ၾကေသာအခါ အက်ဥ္းခ်ခံ ေထာင္သားမ်ားသည္ ဘုရားရွင္တကယ္လႊတ္ပုံ၊ အျပစ္ပယ္ခံသူမ်ား လူရာသြင္းပုံ အခ်င္းခ်င္းေဝငွ သက္ေသခံၾကမည္။ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳၾကမည္။
၁၀၂:၂၃–၂၈ ဆာလံဆရာက သခင္ဘုရားကို ကားတိုင္ေပၚသို႔ ျပန္ပို႔ၿပီ။ ထိုျမင္ကြင္းကို တဖန္ ၾကည့္ၾကပါစို႔။ ထိုစဥ္ကာလတြင္ သခင္ေယရွု၏သက္ေတာ္သည္ လူ႔ေလာကအသက္အားျဖင့္ (၃၀)သာသာ ရွိသည္။ သူ႔ဘဝအင္အားတခုလုံး ေပးဆပ္အဆုံးသတ္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ လူ႔ဘ၀ခရီးသည္ မတည္ၿငိမ္မရင့္က်က္ေသး။ သို႔ေၾကာင့္ “ကိုယ္ေတာ္ဘုရား၊ အကၽြန္ုပ္၏ေန႔ရက္မ်ားကိုယူေဆာင္သြား၍ ဘ၀မတိုပါေစႏွင့္“ဟု ဆုေတာင္းသည္။
ဘုရားသခင္ထံေတာ္မွ အေျဖစကားခ်က္ျခင္းျပန္လာသည္ (ငယ္ ၂၄ခ)၊ “ကိုယ္ေတာ္၏ ႏွစ္တို႔သည္ ကာလအစဥ္အဆက္ျမဲပါ၏” (TEV)။ ေယေဟာဝါဘုရားသခင္၏စကားေတာ္ျဖစ္သည္။ ေဟျဗဲ ၁:၁၀-၁၂ ႏွင့္ယွဥ္ၾကည့္ပါ။ ခမည္းေတာ္ဘုရား၏အသံေတာ္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္က သားေတာ္အေပၚသို႔ သေဘာထားျဖစ္သည္။
ကိုယ္ေတာ္သည္ ေရွ႕ဦးစြာ၌ ေျမႀကီးကိုတည္ေတာ္မူၿပီ။ မိုးေကာင္းကင္သည္လည္း လက္ေတာ္ႏွင့္ ဖန္ဆင္းပါ၏။ ထိုအရာတို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္သည္ အျမဲတည္ေတာ္ မူ၏။ ထိုအရာရွိသမၽွတို႔သည္ အဝတ္ကဲ့သို႔ ေဟာင္းႏြမ္းသြားၾက၍ အသစ္တဖန္ ေျပာင္းလဲ ဝတ္ဆင္ၾကေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္သည္ ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ။ အစဥ္သျဖင့္ တည္တံ့၏။ ကိုယ္ေတာ္သည္ နိစၥထာဝရတည္တံ့သကဲ့သို႔ သူ႔လူမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ရတနာမ်ားသည္လည္း တည္ျမဲသည္။ အေစေတာ္ခံကၽြန္မ်ား၏ သားသမီးမ်ားသည္လည္း ေဘးကင္းလုံျခဳံၾကသည္။ ဘုရားရွင္က သားစဥ္ေျမးဆက္ ကြယ္ကာေစာင့္ေရွာက္ေပးသည္။
ယခုအနက္ဖြင့္က်မ္းကို သက္ဆိုင္ရာတို႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေဝမၽွေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မူရင္းကို သြားေရာက္ၾကည့္ရွုေလ့လာလိုပါက http://bbcmm.net/the-believers-bible-commentary တြင္ ေလ့လာနိုင္ပါသည္။
တစ္စုံတစ္ခုကို မွတ္ခ်က္ျပဳေရးသားလိုပါက ေအာက္တြင္ေရးသားေဖၚျပနိုင္ပါတယ္။