သခင်ယေရှုသည် သေသောအချိန်နှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်သောအချိန်ကြားသုံးရက်အတွင်း ဘယ်မှာရှိခဲ့သနည်း။

၁ပေ၊ ၃း၁၈-၁၉ တွင် “ခရစ်တော်သည် ကိုယ်ခန္ဓာအားဖြင့် အသေသတ်ခြင်းကိုခံ၍၊ ၀ိညာဉ် တော်အားဖြင့် အသက်ရှင်ခြင်းသို့ရောက်တော်မူသည်ဖြစ်၍ ငါတို့ကို ဘုရားသခင်ထံသို့ ပို့ဆောင် ခြင်းငှါ၊ ဖြောင့်မတ်တော်မူသောသူသည် အဖြောင့်မတ်သောသူတို့အတွက်၊ ဒုစရိုက်အပြစ်များကြောင့် တခါခံတော်မူ၏။ ၀ိညာဉ်တော်အားဖြင့်လည်း ကြွသွားတော်မူ၍ ယခုထောင်ထဲမှာလောင်ထားသော ၀ိညာဉ်တို့အား တရားဟောတော်မူ၏” ဟုဖော်ပြထားပါသည်။ အခန်းငယ် ၁၈ ထဲတွင် ဖော်ပြထား သော “၀ိညာဉ်တော်အားဖြင့်” စကားစုသည် “ကိုယ်ခန္ဓာအားဖြင့်” ဟူသောစကားစုနှင့် သဘောတူညီ မှုရှိသည်။ ထိုကြောင့် “၀ိညာဉ်” စကားလုံးနှင့် “ခန္ဓာကိုယ်” စကားလုံးတို့သည် တခုနှင့်တခု ဆက်စပ် မှုရှိသည်ကိုသိရှိရန် လိုအပ်သည်။ ကိုယ်ခန္ဓာ နှင့်ဝိညာဉ်တို့သည် ခရစ်တော်၏ ခန္ဓာကိုယ်နှင့် ၀ိညာဉ် ဖြစ်သည်။ “၀ိညာဉ်တော်အားဖြင့် အသက်ရှင်ခြင်းသို့ရောက်တော်မူသည်” ဟူသော စကားစုသည် ခရစ်တော်သည် အပြစ်သားများအတွက် အသေခံတော်မူသောကြောင့် သူ၏ဝိညာဉ်သည် ဘုရားသ ခင်နှင့် မပေါင်းတော့သည်ကို ဖော်ပြလိုခြင်းဖြစ်သည် (မဿဲ၊ ၂ရး၄၆)။ ကိုယ်ခန္ဓာနှင့် ၀ိညာဉ်တို့၏ ကွာဟမှုကို ဖောပြရလျှင် မဿဲ၊ ၂ရး၄၆ ထဲတွင်ဖော်ပြထားသော ကိုယ်ခန္ဓာနှင့်ဝိညာဉ်သည် ခရစ်တော်၏ ခန္ဓာကိုယ်နှင့် သန့်ရှင်းသော ၀ိညာဉ်တော်တို့ကို ဖော်ပြလိုခြင်းဖြစ်သည်။ အပြစ်ကြွေး ပေးဆပ်ရန် ခရစ်တော်၏အသေခံခြင်းသည် ပြီးပြည့်စုံခဲ့သည်။ သူ၏ဝိညာဉ်က ပျက်ဆီးသွားခဲ့သော မိတ်သာဟာရဖွဲ့ခြင်းကို ပြန်လည်ရရှိစေခဲ့ပါသည်။

၁ပေ၊ ၃း၁၈-၂၂ ထဲတှငျ ခရစျတောျ၏ဆငျးရဲးဒုက်ခခံခွငျး (အခနျးငယျ၊ ၁၈) နှငျ့ သူ၏ ဘုနျးတောျထငျရှားခွငျး (အခနျးငယျ၊ ၂၂) တို့၏ဆကျနှယျမှု ကို ဖောျပွထားပါသညျ။ ရှငျပတောရုက ထိုအရာနှစျခုတို့ကွားဖွစျပကြျသော အကွောငျးအရာမြားကို အစီရငျခံတငျပွထားပါသညျ။ အခနျးငယျ ၁၉ ထဲ၌ဖောျပွထားသော “တရားဟောခွငျး စကားလုံးသညျ ဓမ်မသစျထဲတှငျ ရှိသော ကယျတငျခွငျး သတငျးကောငျး “ဟောပွောခွငျး” စကားလုံးနှငျ့ တူညီမှုမရှိပေ။ ၎င်းငျး၏အဓိပ်ပါယျသညျ သတငျးကောငျးကို ရှေ့ပွေးအဖွစျ ကွှေးကွောျခွငျးဖွစျသညျ။ ခရစျတောျသညျ ကားတိုငျပေါျတှငျ နာကငြျစှာအသခေံခဲ့သညျ။ သူ၏ကိုယျခန်ဓာသည ျအသခေံခဲ့သညျ။ သူ့ကို အပွစျရှိသောသူဖွစျစေ သောကွောငျ့ သူ၏စိတျသညျ လညျ သောခဲ့သညျ။ သို့သောျ သူ၏ဝိညာဉျသညျ အသကျရှငျပွီး၊ ခမညျးတောျဘုရားသခငျထံသို့ ဆကျကပျခဲ့ပါသညျ။ ရှငျပတောရု၏ဖောျပွခကြျအရ သခွေငျးနှငျ့ ရှငျပွနျထမွောကျခွငျးကွားတှငျ သခငျယရှေုသညျ “ထောငျထဲရှိဝိညာဉျမြား” ထံသို့သတငျးကောငျး ဝမြှေနိုငျသညျ။

ပေတာရုဖော်ပြချက်ကိုကြည့်လျှင် လူတွေ၏ဝိညာဉ်ကို ဖော်ပြရလျှင် “souls” (၀ိညာဉ်) ဟုဖော်ပြထားပြီး၊ “spirit” (၀ိညာဉ်) (၃း၂၀) အဖြစ်ဖော်ပြထားခြင်းမရှိပေ။ သမ္မသစ်ကျမ်းထဲတွင် “spirits” ၀ိညာဉ်ဟူသော စကားလုံးသည် ကောင်းကင်တမန်(သို့) နတ်ဆိုးများကို ဖော်ပြရန် အသုံးပြု ခြင်းဖြစ်ပြီး၊ လူသားများကို ဖော်ပြရန် အသုံးအပြုပေ။ အခန်းငယ်၊ ၂၂ သည် ကောင်းကင်တမန် (သို့) နတ်ဆိုးများကို ဖော်ပြလိုခြင်းဖြစ်နိုင်သည်။ သခင်ယေရှုသည် ငရဲသို့သွား၍ ကယ်တင်ခြင်းတရား ဟောခဲ့သည်ဟု သမ္မာကျမ်းစာထဲတွင် မတွေ့ရပေ။ တမန်၊ ၂း၃၁ က သခင်ယေရှုသည် “Hades” (လူသေတို့၏ ၀ိညာဉ်စုရုံးသောနေရာ) သို့သွားရောက်ခဲ့သည် ဟုဖော်ပြထားပါသည်။ သူသည် ငရဲထဲ သို့သွားရောက်ခဲ့သည်ဟု ဖော်ပြထားခြင်းမရှိခဲ့ပေ။ “Hades” စကားလုံးသည် သေပြီးသောသူများ ပြန်လည်ထမြောက်သောအချိန်ကို စောင့်ဆိုင်းရန် အသေကောင်များခေတ္တထားရှိသော နေရာဖြစ်သည်။ ဗျာ၊ ၂ဝး၁၁-၁၅ NASB (သို့) New International Version တို့တွင် Hades နှင့် ငရဲတို့၏ကွာဟမှုကို တိကျစွာဖော်ပြထားပါသည်။ ငရဲမီးအိုင်သည် မယုံကြည်သူများထာဝရတည်ရှိ သော နေရာဖြစ်သည်။ Hades သည် ခေတ္တသိုလောင်ထားသောနေရာဖြစ်သည်။

သခငျယရှေုက မိမိဝိညာဉျကို ခမညျးတောျထဲသို့အပျနှံကာ သဆေုံးသှားခဲ့သညျ။ သူသညျ သခွေငျးနှငျ့ ရှငျပွနျထမွောကျခွငျးကာလကွားတှငျ သောပွီးသော သူမြား၏ဝိညာဉျစုရုံးသော နရော (ကဆြငျးသောကောငျးကငျတမနျမြား ရှိသောနရော-ယုဒ ၆ကို ကွညျ့ပါ)သို့သှားရောကျခဲ့သညျ။ထိုသူ တို့နသေညျ နောအအခြိနျရလှှေမျးမိုးခွငျး မတိုငျမှီရှိသောသူမြားနှငျ့တူကွောငျးဖောျပွထားပါသညျ။ အခနျးငယျ ၂၀ ထဲတှငျ ဤအကွောငျးနှငျ့ပတျသကျ၍ တိကစြှာဖောျပွထားပါသညျ။လှောငျပိတျခွငျးကို ခံရသောဝိညာဉျမြားထံ ခရစျတောျက ဘာအကွောငျးဟောပွောခဲ့သညျကို ရှငျပတောရုက မဖောျပွခဲ့ သောျလညျး ပစျခခြွငျးခံသော ကောငျးသောတမနျ ကယျတငျခွငျးရရှိရနျ သူသညျ ကယျတငျခွငျးသ တငျးကောငျးဟောပွောလိမျ့မညျမဟုတျပေ (ဟဗွေဲ၊ ၂း၁၆)။ ထိုသတငျးသညျ စာတနျနှငျ့သူ၏ လူမြားအပေါျတှငျ ကွှေးကွောျသော အောငျမွငျခွငျး သတငျးကောငျးဖွစျနိုျငျသညျ(၁ပေ၊ ၃း၂၂၊ ကောလော၊ ၂း၁၅)။ ဧဖကျ၊ ၄း၈-၁၀ ထဲတှငျ ခရစျတောျသညျ “ပါရဒိသုဘုံ” (လု၊ ၁၆း၂၀၊ ၂၃း၄၃) သို့ တကျရောကျခဲ့ပွီး၊ သူမသမှေီ ယုံကွညျပွီးသောသူမြားကို ကောငျးကငျဘုံသို့ ခြီဆောငျခဲ့ပါသညျ။ သခငျယရှေုသခွေငျးနှငျ့ ရှငျပွနျထမွောကျခွငျးကွားထဲတှငျ ဖွစျပကြျသော အကွောငျးအရာမြားကို သမ်မာကမြျးစာထဲတှငျ သခေဂြနစှာ ဖောျပွထားခွငျး မရှိသောျလညျး ကမြျးတတျပုဂ်ဂိုလျအမြားစုက ၎င်းငျးသညျ “ခြီဆောငျခွငျးခံသောသူမြားလှှတျမွောကျပေးခွငျး” ကိုဆိုလိုသညျဟု သဘောတူကွသညျ။

နိဂုံးနေဖြင့်ဖော်ပြရလျှင်၊ ခရစ်တော်၏သေခြင်းနှင့် ထမြောက်ခြင်းကြားကာလတွင် သူသည် ဘာအမှုပြုခဲ့ကြောင်းကို သမ္မာကျမ်းစာထဲတွင် တိကျစွာဖော်ပြထားခြင်းမရှိပေ။သို့သော်သူသည် ကျဆင်းသော ကောင်းကင်တမန်များနှင့် မယုံကြည်သူများပေါ်တွင် အောင်ပွဲကို ကြွေးကြော်နိုင် ပေသည်။ အဓိကအချက်သည် သခင်ယေရှုက ထိုသူတို့သည် ကယ်တင်ခြင်းစိတ်ချမှုရရှိရန် ဒုတိယ အကြိမ်ပေးလိမ့်မည်မဟုတ်ပေ။ ကျွန်ုပ်တို့သည် သေဆုံးသွားခဲ့ပြီးနောက်၊ တရားစီရင်ခြင်းကို ခံရမည် ဟု သမ္မာကျမ်းစာက ဖော်ပြထားပါသည် (ဟေဗြဲ၊ ၉း၂၇)။ ဒုတိယ အခွင့်အရေးဟူ၍ ရှိတော့မည် မဟုတ်ပေ။ သခင်ယေရှုသေခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းကာလတွင် သူသည် ဘာအမှုပြုသည်ကို တိတိကျကျ ဖော်ပြထားခြင်းတစုံတခုမျှမရှိပေ။ ကျွနု်ပ်တို့သည် ကောင်းကင်နိုင်ငံတော်သို့ရောက် သည့်အခါ နက်နဲလျှို့ဝှက်သောအရာများ ကို သိရှိပါလိမ့်မည်။

ယခု ဝေမျှချက်ကို www.gotquestions.org/Myanmar မှ ယူဆောင်ဝေမျှပေးထားခြင်း ဖြစ်ပါသည်။

တစ်စုံတစ်ခုကို မှတ်ချက်ပြုရေးသားလိုပါက အောက်တွင်ရေးသားဖေါ်ပြနိုင်ပါတယ်။