ဓမ္မရာဇဝင်စတုတ္ထစောင် - ၂၃
ဓမ္မရာဇဝင်စတုတ္ထစောင် - ၂၃ (အနက်ဖွင့်)
၃။ ပညတ်တော်များပြန်လည် ဆန်းသစ်စေခြင်း (၂၃:၁–၃)
၂၃:၁–၃ ယောရှိမင်းသည် ယဇ်ပုရောဟိတ်များ လူကြီးသူမများ မြို့မျက်နှာဖုံးများကို ခေါ်ဖိတ်၍ ဗိမာန်တော်တွင် ပဋိညာဉ်ကျမ်းစာရှိသမျှကို သင်္ဃာရတနာတင်သည်။ တိုင်တော်နားတွင် မတ်တပ်ရပ်လျှက် ကျမ်းစာတော်ပါသမျှကို လေးစားလိုက်နာပါမည့်အကြောင်း ဝန်ခံကျမ်းကျိန်သည်။ ပရိတ်သတ်များကလည်း အာမဘန္ဒေဝန်ခံကြသည်။
၄။ ပြန်လည်ပြုပြင်ချက်များ (၂၃:၄–၃၀)
၂၃:၄–၉ ယောရှိမင်းသည် တိုင်းပြည်စည်ပင်ဖွံ့ဖြိုးဖို့ ပြန်လည်ပြုပြင်မွမ်းမံခြင်းများ ပြုလုပ်သည်။ ဗိမာန်တော်ကို သန့်ရှင်းစင်ကြယ်စေသည်။ ရုပ်တုကိုးကွယ်ခြင်းနှင့် သက်ဆိုင်သော ကရိယာတန်ဆာပလာများကို မီးရှို့ပြာချ၍ ဗေလသသို့ ယူဆောင်သွားစေသည်။ ဘုရားတုကိုးကွယ်သော ယဇ်ပုရောဟိတ်မှားများကိုလည်း သန့်စင်ပစ်သည်။ ထိုပြာကို ဆင်းရဲသားများ၏ သင်္ချိုင်းကုန်းပေါ်တွင် လိုက်ဖြန့်သည်။ အာရှရဘုရားအတွက် အထည်ရက်လုပ်သော မိန်းမများနှင့် ယောင်္ကျားပြည့်တန်ဆာ များကို ဖျက်သိမ်းသည်။ တောင်ကုန်းဘုရားတုများကိုလည်း ဖြိုဖျက်သည်။ ထိုသို့အမှုန့်ကြိတ်ပြာချခြင်းမှာ နောက်တဖန်ပြန်လည် အသုံးမပြုကြစေရန် ဖြစ်သည်။ တောင်ကုန်းဘုရားနှင့်ဆိုင်သော ယုဒတပြည်လုံးရှိ ယဇ်ပုရောဟိတ်များကို ခေါ်ဆောင်၍ ယေဟောဝါ ဘုရားအားကိုးကွယ်စေသည်။ သို့သော်ဗိမာန်တော်၍ ယဇ်ပုရောဟိတ်လုပ်ခွင့် မရှိ။ တန်ဆေးမဲ့ မုန့်ကို စားသုံးနိုင်သည်။ ထိုသို့ဖြင့် ယေရုရှလင်မြို့သည် အလိုတော်နှင့် အညီ သန့်စင်စေသည်။
၂၃:၁၀–၁၂ ဟိန္နုံသား၏ချိုင့်ဝှမ်း၌ ဆောက်လုပ်ထားသော မောလက်ဘုရား မိမိသားများ မီးရှို့ ပူဇော်ရာ ယဇ်ပုလ္လင်ကိုလည်း ဖျက်သိမ်းသည်။ နေပူဇော်ရာ မြင်းနှင့်ရထားများကိုလည်း ဖယ်ရှားပစ်သည်။ အာခတ်မင်းတည်ထားသော အထက်အဆင့် ယဇ်ပုလ္လင်နှင့် မနာရှေမင်း တည်ထားသော ဗိမာန်တော်နှစ်ထပ်ပေါ်ရှိ ယဇ်ပုလ္လင်များကို ဖြိုဖျက်အမှုန့်ကြိတ်ပြီး ကေဒြန်ချောင်းထဲသို့ မျှောလိုက်သည်။ မနာရှေမင်းသည် စိတ်ပုံမှန်သို့ ပြောင်းလဲပြီးစဉ်က သူတည်ထားသော ယဇ်ပုလ္လင်ကို ကိုယ်တိုင် ပြန်လည်ဖျက်ဆီးပြီးဖြစ်သည် (၆ရာ ၃၃:၁၅) ။ သို့သော်လည်း ဤနေရာရှိသေးခြင်းမှာ ရုပ်တုဝါဒီအာမုန်မင်းက ပြန်လည်တည်ဆောက်ခြင်းဖြစ်နိုင်သည်။ ယောရှိမင်းကမူ နောက်တဖန် သုံးမရအောင် လက်စဖျောက်ပစ်သည်။
၂၃:၁၃–၁၄ သံလွင်တောင်၏တောင်ဘက်စွန်းရှိ ရှောလမုန်မင်းတည်ထားသော တောင်ကုန်းဘုရားတုနှင့် အာရှရသစ်သားရုပ်ဘုရားများ ကိုလည်း ခုတ်ထစ်၍ ဖျက်စီးပစ်သည်။ ထိုနေရာကို နောက်တဖန် ဘုရားတု မတည်စေလိုသောကြောင့် လူအရိုးစုများဖြင့် ညစ်ညမ်းစေသည်။
၂၃:၁၅–၁၈ ဗေသလတောင်ပေါ်ရှိ ရုပ်တုဘုရားများကိုလည်း ဖျက်စီးသည်။ နောက်ထပ် ဘုရားမတည်ရအောင် တောင်ကုန်းကိုလည်း မြေပြန့်ဖြစ်အောင် ဖြိုချပစ်သည်။ အနီးအနားရှိ သင်္ချိုင်းကုန်းများမှ အရိုးဟောင်းများကိုယူလာ၍ ဖြန့်ကြဲလိုက်သည်။ (ဣသရေလရိုးရာ အယူအဆအရ လူသေကောင်၏ အရိုးစုသည် မထိအပ်သော အယုတ်ညံ့ဆုံးအရာဖြစ်သည်) ။
ယောရှိမင်း၏ လုပ်ဆောင်ချက်များသည် လွန်ခဲ့သောနှစ်ပေါင်းသုံးရာခန့်က ယေရောဗောင်သို့ ပရောဖက် ပြုချက်ပြည့်စုံခြင်းဖြစ်သည်။ ယောရှိမင်းသည် သူ့လက်ထက်ထိ ဘုရင်များတွင် ပြိုင်စံရှားဖြစ်သည် (၃ရာ ၁၃:၂)။ ရွေးကောက်ထားသော မြေအိုး၊ ဗျာဒိတ်တော်နှင့် ပြည့်စုံမည့်သူဖြစ်သည်ဟု ရှေးပရောဖက်တပါးက ဆိုခဲ့ဘူးသည်။
ယောရှိမင်း သည်တောင်ကုန်းအနှံ လိုက်လံစစ်ဆေးစဉ် အမှတ်တရကျောက်တိုင် ထူထားသော အုတ်ဂူ တခုတွေရှိသည်။ စုံစမ်းမေးမြန်းသောအခါ ဘုရားသခင်၏လူ ပရောဖက်တပါး၏ အုတ်ဂူမှန်း သိ၍ ထိုအတိုင်းချန်လှပ် ထားခိုင်းသည် (၃ရာ ၁၃:၃၀၊၃၁ နှင့် ယှဉ်ဖတ်) ။
၂၃:၁၉–၂၀ ယောရှိမင်းသည် နေပြည်တော်တွင်သာမက ရှမာရိ တွင်လည်း ပြုပြင်ပြောင်းလဲခြင်း တော်လှန်ရေး ဆက်လုပ်သည်။ အာရှုရိရန်အေးနေသဖြင့် ပတ်ဝန်းကျင်တွင် သြဇာလွှမ်းမိုးကြီးစိုးနေသည်။ တောင်ကုန်းဘုရားများကို ဖြိုဖျက်၍ ထိုဘုရားတုနှင့် သက်ဆိုင်သော ယဇ်ပုရောဟိတ်များကိုလည်း ယဇ်ပုလ္လင်ပေါ်တွင် တခါတည်းမီးရှို့ပစ်သည်။ ထိုနေရာများကိုလည်း လူအရိုးစု များဖြင့် ဖုံးလွှမ်းထားသည်။
၂၃:၂၁–၂၃ ယေရုရှလင်သို့ ပြန်လာစဉ် ယောရှိမင်းသည် ဘုရားသခင်၏ နှုတ်ကပတ်တော်ကို ဆင်ခြင်မိသည်။ (၆ရာ ၃၅:၁-၁၉ တွင် သေးစိတ်ပြန်ကြည့်ပါ) ။ ပသခါပွဲတော်သည် တရားသူကြီးများခေတ်မှ စ၍ ယုဒလူတို့၏ အကြီးမြတ်ဆုံးပွဲတော် ဖြစ်သည်။ ခါတိုင်းကျင်းပနေကြသော ပသခါပွဲများသည်လည်းကြီးမြတ်ပါသည်။ သို့သော် ယခုပွဲတော်သည် ပိုမိုလေးနက်သည်။ ဘုရားသခင်စိတ်တော် ပျော်ရွှင်စေရာဖြစ်သည်။ ထိုခေတ်ကာလတွင် ပသခါပွဲတော် (၃)ခါ ကျင်းပခဲ့ကြောင်း မှတ်တမ်းရှိခဲ့သည်။ ရှောလမုန်မင်းလက်ထက် (၆ရာ ၈)၊ ဟေဇကိမင်းလက်ထက် (၆ရာ ၃၀) နှင့် ယခု ယောရှိမင်းလက်ထက်တို့ ဖြစ်သည်။
၂၃:၂၄ ယောရှိမင်းသည် စုန်း၊ နတ်ဝင်တေရရုပ်တု၊ မှော်၊ ဓါတ်ရိုက်ဓါတ်ဆင်၊ ကာလဗေဒင် အစရှိသော အောက်လမ်းပညာများကိုလည်း တစမကျန်ဖျက်သိမ်းပစ်သည်။
၂၃:၂၅–၂၇ ကြိုးစားလုံးပမ်း၍ ပြန်လည် ပြုပြင်ခြင်းနှင့် ထိုက်တန်အောင် ယုဒဘုရင်များ၌ အကြီးအကျယ်ဆုံး ဘုရင်တပါးဖြစ်သွားသည်။ ဟေဇကိမင်းကဲ့သို့ ဘုရားတရား ကြည်ညိုသူဖြစ်သည် (၁၈:၅-၆)။ ယောရှိမင်းမည်မျှပင် ကောင်းသော်လည်း ဘုရားသခင်သည် ယုဒလူများအား ပဲ့ပြင်အရေးယူမည့် စီမံချက် မပြောင်းလဲပါ။ ယေရုရှလင်မြို့ကို ဖျက်ဆီးဦးမည်။
၂၃:၂၈–၃၀ ဘီစီ ၆၀၉ ခုနှစ်တွင် အဲဂုတ္တုပြည် ဖါရောဘုရင်သည် ဗာဗုလုန်မင်းနှင့် စစ်ပြိုင်နေသော အာရှုရိမင်းအား စစ်ကူလိုက်ရန် ပါလက်စတိုင်း ကမ်းခြေတလျှောက် စစ်ချီသည်။ ယောရှိမင်းသည် ထို ဖါရောဘုရင်နေခေါမင်းအား သွားရောက်ဟန့်တားရာ မေဂိဒ္ဒေါတိုက်ပွဲတွင် ကျဆုံးသည်။ တပည့်သားမြေးများက ယေရုရှလင်သို့ သယ်ဆောင်၍ မြှုပ်နှံကြသည် (၆ရာ ၃၅:၂၀-၂၄ နှင့် ယှဉ်ဖတ်) ။ နေခေါဘုရင်သည် ဥဖရတ်မြတ်တလျှောက် ချီတက်သိမ်းပိုက် သည်။ နောက် (၄) နှစ်ကြာသောအခါ ဗာဗုလုန်မင်းက ကာခေမိတ်တိုက်ပွဲ၌ စစ်နိုင်သည် (ယေ ၄၆:၂)။
(င) ယောခတ်ဘုရင် (၂၃:၃၁–၃၃)
ယောရှိမင်း၏သားတော်ယောခတ် (ရှလ္လုံ ဟုလည်းခေါ်သည်) သည် ဘီစီ ၆၀၉ ခုနှစ်တွင် (၃)လကြာ ယုဒဘုရင်အဖြစ် နန်းစံခဲ့သည် (၆ရာ ၃၆:၁၄ နှင့် ယှဉ်ဖတ်)။
၂၃:၃၁–၃၃ ယောခတ်မင်းသည် ခမည်းတော်ယောရှိမင်းလက်နှင့် လုပ်ထားသမျှကို ခြေထောက်ဖြင့် ဖျက်ဆီးသည်။ ပြည်သူများအား ရုပ်တု ဘုရားတု ပြန်လည်ကိုးကွယ်ခွင့် ပြုသည်။ ဖာရောဘုရင် နေခေါမင်းက ရှုရိပြည် ရိဗလမြို့သို့ ဆင့်ခေါ်၍ အဲဂုတ္တမင်းအား အခွန်အကောက်ဆက်သခိုင်းသည်။ အနိုင်အထက်ကျင့်၍ အဲဂုတ္တုမင်းလက်အောက်သို့ အသာတကြည်သိမ်းပိုက်ခြင်းဖြစ်သည်။ ယောခတ်မင်းကို အဲဂုတ္တုပြည်သို့ ဖမ်းဆီးခေါ်ဆောင်သွား၍ ထိုပြည်တွင် နတ်ရွာစံသည် (ယေ ၂၂:၁၁-၁၂)။
(စ)ဧလျာကိမ်ဘုရင် (၂၃:၃၄–၂၄:၇)
ယောရှိမင်း၏သား ဧလျာကိမ်သည် ဘီစီ ၆၀၉-၅၉၈ အထိ (၁၁)နှစ်ကြာ ယုဒဘုရင် အဖြစ် ထီးနန်းစံခဲ့သည် (၆ရာ ၃၆:၅-၈၊ ယေ ၂၂:၁၈-၁၉၊ ၂၆:၂၁-၁၃၊ ၃၆:၉-၃၂ တိုနှင့် ယှဉ်ဖတ်) ။
၂၃:၃၄–၃၇ ဖါရောဘုရင် နေခေါသည် ယောခတ်နေရာတွင် သူ့အကို ဧလျာကိမ်အား ယုဒဘုရင်အဖြစ် ခန့်အပ်ခဲ့သည်။ နာမည်ကိုလည်း ဧလျာကိမ်မှ ယောယကိမ် အဖြစ်သို့ ပြောင်းလဲပေးလိုက်သည်။ ယောယကိမ်သည် ယောရှိမင်းကြီး၏သား ဦးဖြစ်သော်လည်း (ငယ် ၃၁၊၃၆ တို့နှင့်ယှဉ်ဖတ်) ပရောဖက်က ယောခတ်အား ရာဇပလ္လင်အပ်နှင်းသည်။ ထို့ကြောင့် နေခေါဘုရင်က ယောယကိမ်အား လူမှန်နေရာမှန် ပို့ပေးခြင်းဖြစ်နိုင်သကဲ့သို့ ယောခတ်မင်းသည် မထိုက်တန်သောအမွေကို ဆက်ခံသောကြောင့် ဂြိုလ်ဝင်ရသည်။ ထို့ကြောင့် ယောယကိမ်မင်းသည် ယေဟောဝါ ဘုရားသခင်ထက် ဖါရောမင်းအပေါ် သစ္စာရှိသည်။
ယခုအနက်ဖွင့်ကျမ်းကို သက်ဆိုင်ရာတို့၏ ခွင့်ပြုချက်ဖြင့် ဝေမျှပေးထားခြင်းဖြစ်ပါသည်။ မူရင်းကို သွားရောက်ကြည့်ရှုလေ့လာလိုပါက http://bbcmm.net/the-believers-bible-commentary တွင် လေ့လာနိုင်ပါသည်။
တစ်စုံတစ်ခုကို မှတ်ချက်ပြုရေးသားလိုပါက အောက်တွင်ရေးသားဖေါ်ပြနိုင်ပါတယ်။