တိေမာေသဩဝါဒစာဒုတိယေစာင္ - ၁
တိေမာေသဩဝါဒစာဒုတိယေစာင္ - ၁ (အနက္ဖြင့္)
၁။ တိေမာေသသို႔ ႏွုတ္ခြန္းဆက္ျခင္း (၁:၁–၅)
၁:၁ ရွင္ေပါလုက သူ႔ကိုယ္သူ ေယရွုခရစ္ေတာ္၏ တမန္ေတာ္တပါးအျဖစ္ မိတ္ဆက္ထားသည္။ သခင္ဘုရား အထူးတာဝန္ေပးသူ ျဖစ္သည္။ ဤရာထူးကို လူမ်ားကေသာ္၎၊ လူမ်ားကို အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္၎ ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းမဟုတ္။ အလိုေတာ္ရွိ၍ တိုက္ရိုက္စီမံခြဲခန႔္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေပါလုကိုယ္တိုင္ကလည္း “ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္အားျဖင့္ ေယရွုခရစ္၏ တမန္ေတာ္”ဟု ဝန္ခံထားသည္။ ေယရွုခရစ္ေတာ္ကို ယုံၾကည္သူတိုင္း ထာဝရအသက္ရ ၾကမည္ဟု ဘုရားရွင္က ကတိေတာ္ေပးထားပါသည္။ ရွင္ေပါလုသည္လည္း ကတိေတာ္ႏွင့္အညီ တမန္ေတာ္ ခန႔္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ကတိေတာ္မျပဳခဲ့လၽွင္ ရွင္ေပါလုသည္ တမန္ေတာ္ ျဖစ္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိ။
Vine က “ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္ရွိေသာေၾကာင့္သာလၽွင္ ေယရွုခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ထာဝရအသက္ ရရွိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ပင္ ရွင္ေပါလုသည္လည္း အလိုေတာ္ရွိေသာေၾကာင့္သာလၽွင္ တမန္ေတာ္ျဖစ္ခြင့္ ရသည္”ဟု ဆိုထားပါသည္။
- P. Flint က အသက္တာႏွင့္ပတ္သက္၍ (၅)ခ်က္ ေထာက္ျပထားသည္။
(၁) ကတိေတာ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ အသက္တာ (၁:၁)
(၂) လက္ရွိအသက္တာ (၂:၁)
(၃) အသက္ရွင္ရျခင္း (၃:၁၂)
(၄) အသက္တာ နမူနာ (၄:၁)
(၅) အသက္တာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္
၁:၂ တိေမာေသကို အခ်စ္ဆုံးသားဟုေခၚသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုစကားေၾကာင့္ တိေမာေသသည္ ရွင္ေပါလုအားျဖင့္ အသက္တာေျပာင္းလဲသည္ဟု မယူဆနိုင္။ ပထမဦးဆုံးေတြ႕ဆုံၾကပုံကို (တ၁၆:၁)တြင္ ေတြ႕ရသည္။ ထိုက်မ္းပိုဒ္တြင္ တိေမာေသႏွင့္ လုတၱရၿမိဳ႕၌ ေတြ႕ဆုံသည္ဟု ဆိုသည္။ ေပါလုကလည္း ခရစ္ယာန္ယုံၾကည္ျခင္း၌ အခ်စ္ဆုံးသားဟု ျမင္သည္ဟု ဆိုသည္။
ပထမဩဝါဒစာေစာင္တြင္ ရွင္ေပါလုက ေက်းဇူးေတာ္၊ က႐ုဏာေတာ္ႏွင့္ ၿငိမ္သက္ျခင္း ရွိပါေစသားဟု ႏွုတ္ခြန္းဆက္ထားပါသည္။ အသင္းေတာ္မ်ားသို႔ ရွင္ေပါလု စာေရးေသာအခါ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္ ၿငိမ္သက္ျခင္းရွိပါေစသားဟု ေရးေလ့ရွိရာ က႐ုဏာေတာ္ သည္ ေထာက္ျပစရာျဖစ္လာပါသည္။ တိေမာေသသို႔ ေရးသားရာတြင္မူ က႐ုဏာေတာ္ပိုလာသည္။ Guy ဘုရင္က လူတိုင္းအတြက္ ေက်းဇူးေတာ္လိုအပ္သည္။ က႐ုဏာေတာ္သည္ အားနည္းသူမ်ားအတြက္ ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္သက္ျခင္းသည္ အရာခပ္သိမ္းအတြက္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားသည္။ အျခားတေယာက္ကမူ “ေက်းဇူးေတာ္သည္ မခ်မ္းသာသူမ်ားအတြက္၊ က႐ုဏာေတာ္သည္ အကူအညီ လိုအပ္သူမ်ားအတြက္” ဟု အနက္ဖြင့္ထားသည္။ Hiebert က က႐ုဏာေတာ္သည္ စိတ္ပ်က္အားငယ္စြာ ေဖာ္မပါတေယာက္တည္း လွုပ္ရွား႐ုန္းကန္သူမ်ားအတြက္ ဘုရားသခင္၏ ပါဝင္ရိုင္းပင္းမွု ေမၽွာ္လင့္သူမ်ားအတြက္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။
ဤေကာင္းႀကီးမဂၤလာတရားမ်ားသည္ အဘဘုရားသခင္ႏွင့္ သခင္ေယရွုခရစ္ေတာ္ထံမွ ေပၚထြန္းလာျခင္းျဖစ္သည္။ ရွင္ေပါလုကမူ သားေတာ္ကို ခမည္းေတာ္ႏွင့္ တန္းတူသေဘာထားသည္။
၁:၃ ရွင္ေပါလုသည္ ေျပာေလ့ေျပာထရွိေသာ ႏွုတ္ဆက္စကား ေတာက္ေလၽွာက္မသုံးဘဲ ရပ္ထားသည္။ ေရာမအက်ဥ္းေထာင္ထဲမွ ေရးသားသည္ကိုလည္း သတိခ်ပ္ၾကရမည္။ တခ်ိန္က ေဒသနာေဟာေျပာခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယခုေထာင္နန္းစံေနရသည္။ ေရာမ အစိုးရက ခရစ္ယာန္ဝါဒကို ျပင္းထန္စြာ ႏွိပ္ကြပ္ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ယုံၾကည္သူေျမာက္မ်ားစြာ ေသဒဏ္သင့္သည္။ ထိုဆင္းရဲဒုကၡအၾကားမွပင္ ေပါလုသည္ ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းေၾကာင္း တိေမာေသသို႔ စာေရးနိုင္သည္။
တမန္ေတာ္ႀကီးသည္ ၾကည္လင္ေသာ ဩတၱပၸစိတ္ျဖင့္ အမွုေတာ္ထမ္းရြက္နိုင္သည္။ ထိုဘိုးေဘးမ်ားသည္ ခရစ္ယာန္မဟုတ္ၾကေသာ္လည္း အသက္ရွင္ေသာဘုရားကို ကိုးကြယ္ယုံၾကည္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္ျခင္း၌ ဆက္ကပ္ၾကသည္။ “ေသလြန္သူမ်ား ထေျမာက္ျခင္းကို ယုံၾကည္ၾကသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို (တ ၂၆:၆-၇)တြင္ “ဘုရားသခင္သည္ ဘိုးေဘးမ်ားတို႔အား ေပးေတာ္မူေသာ ကတိေတာ္ကိုေထာက္၍ ေမၽွာ္လင့္ျခင္းအေၾကာင္း တရားေၾကာင့္ အကၽြန္ုပ္သည္ ယခုအခါတြင္ စစ္ေၾကာစီရင္ျခင္းကို ခံရပါ၏။ ယုဒလူ တစ္ဆယ့္ႏွစ္မ်ိဳးတို႔ည္ ေန႔ညဉ့္မျပတ္ ႀကိဳးစား၍ ဘုရားကိုဝတ္ျပဳသျဖင့္ ကတိေတာ္အတိုင္း ခံရမည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ျခင္းရွိၾက၏”ဟု ဆိုထားသည္။
တိေမာေသ၏ အမွုေတာ္ဆက္ကပ္ျခင္းသည္ ဘိုးေဘးမ်ား၏ ယုံၾကည္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပထားသည္။ ဤေနရာတြင္ အမွုေတာ္၃သည္ သစၥာရွိျခင္းႏွင့္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘုရားစစ္ဘုရားမွန္ကို သိရွိခြင့္ရခဲ့သည္။
တိေမာေသကို မေမ့၊ ေန႔ညဥ့္ဆုေတာင္းတိုင္းတြင္ တိေမာေသအတြက္ ဆုေတာင္းသည္။ ဘုရားသခင္ထံေတာ္သို႔ ဆုေတာင္းတိုင္း လုပ္ေဖာ္ေဆာင္ဖက္ အခ်စ္ဆုံးသူတြက္ အျမဲထည့္ေတာင္းသည္။ ေပါလုသည္ သူ၏ အမွုေတာ္ေဆာင္လုပ္ငန္း ကုန္ဆုံးေတာ့မည္ကို ရိပ္မိသည္။ တိေမာေသတစ္ဦးကိုသာ ထားပစ္ခဲ့ရေတာ့မည္။ တိေမာေသသာလၽွင္ ခရစ္ေတာ္၏ သက္ေသခံျဖစ္ရွာေတာ့မည္။ အခက္အခဲ ျပႆနာမ်ား ရင္ဆိုင္ရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤလူငယ္အား ယုံၾကည္ျခင္း၌ သစၥာရွိရန္ အထူးတလည္ ဆုေတာင္းေပးသည္။
၁:၄ ဤစာက တိေမာေသ၏ အသည္းႏွလုံးကို မည္မၽွထိခိုက္ေစမည္နည္း။ ရွင္ေပါလုသည္ တိေမာေသအား ေတြ႕ဆုံဖို႔ လြမ္းနာက်ေနသည္။ ထိုသို႔ လြမ္းစိတ္တေဝေဝျဖစ္ျခင္းသည္ တိေမာေသအေပၚ ထားရွိသည့္ ေမတၱာ၊ ေက်းဇူးေတာ္ေရတြက္ျခင္း၊ လုံ႔လဝိရိယႏွင့္ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းတရား ျဖစ္သည္။
ဤခြဲခြာျခင္းသည္ ရာသက္ပန္ခြဲခြာျခင္းလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္နိုင္သည္။ လုပ္ေဖာ္ေဆာင္ဖက္ အတြက္ မ်က္ရည္ေျဖမဆည္နိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေရာမစစ္သားမ်ား၊ ရဲသားမ်ားက ေခၚထုတ္စဥ္ က်မ်က္ရည္ ျဖစ္နိုင္သည္ဟု Herbert က ဆိုသည္။ တိေမာေသႏွင့္ အတူတကြ အမွုေတာ္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသည့္ ကာလကို ေပါလုမေမ့နိုင္။ တိေမာေသ မ်က္ရည္က်ေပမည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူလည္း ေလာကီသားေပမို႔ အျပစ္မျမင္ရက္ပါ။ J.W.Jowett က “မ်က္ရည္က နာက်ည္းခ်က္ေဝဒနာမ်ားကို မကုစားနိုင္ပါ။ စာနာျခင္း မကုန္ဆုံးလၽွင္ ေဝဒနာ၏ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ရသည္” ဟု ဆိုသည္။
၁:၅ တစ္မ်ိဳးေျပာရလၽွင္ တိေမာေသ၏ စင္ၾကယ္ေသာ ယုံၾကည္ျခင္းကို ေပါလုစိတ္ခ်သည္။ တိေမာေသ၏ ယုံၾကည္ျခင္းသည္ ရိုးစင္းသည္၊ စစ္မွန္သည္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ျခင္းမဟုတ္။၅
တိေမာေသသည္ မိသားစုတြင္ ပထမဦးဆုံး ကယ္တင္ျခင္းရသူ မဟုတ္ပါ။ ယုဒလူမ်ိဳး ဖြားေအ ေလာဣသည္ ကယ္တင္ျခင္း သတင္းေၾကာင္း ၾကားသိ၍ သခင္ေယရွုအား ေမရွိယအျဖစ္ လက္ခံသူ ျဖစ္သည္။ ေလာဣ၏ သမီးဥနိတ္ ယုဒအမ်ိဳးသမီးသည္လည္း (တ ၁၆:၁) ခရစ္ယာန္ျဖစ္သည္။ ထိုအဖြား၊ အေမထဲမွ သင္ယူျခင္းျဖင့္ ယုံၾကည္သူခရစ္ယာန္ျဖစ္လာသည့္ တတိယ မ်ိဳးဆက္သစ္ျဖစ္သည္။ သူ႔ဖခင္အေၾကာင္းကိုမူ က်မ္းစာတြင္ မေတြ႕ရပါ။
သို႔ေသာ္ မိဘမ်ား အသက္တာေျပာင္းလဲေသာေၾကာင့္ သားသမီးမ်ားလည္း ကယ္တင္ျခင္း ရရွိသည္ဟု က်မ္းစာ သြန္သင္ခ်က္ မေတြ႕ရပါ။ အဘဘုရားသခင္သည္ တစ္အိမ္သားလုံးအား ကယ္တင္ျခင္း ရရွိေစခ်င္သည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ေမ့က်န္ခဲ့ျခင္း မရွိေစလို။
ေလာဣႏွင့္ ဥနိတ္သည္ ယုံၾကည္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ကယ္တင္ျခင္းသည္ ဧည့္သည္မဟုတ္။ အိမ္သားအျဖစ္ အစဥ္ေနဖို႔ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာက ေပါလုကိုလည္း တိေမာေသအား ဆြဲေဆာင္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ တိေမာေသသည္ မ်ိဳးရိုးစဥ္လာ အေသြးအသားကို ယုံၾကည္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စုံစမ္းေႏွာင့္ယွက္ျခင္းမ်ားကို ရဲဝံ့စြာ ရင္ဆိုင္ ေက်ာ္လႊားသည္။
၂။ တိေမာေသသို႔ ႏွိုးေဆာ္တိုက္တြန္းခ်က္ (၁:၆–၂:၁၃)
(က) သစၥာရွိဖို႔ (၁:၆–၁၈)
၁:၆ တိေမာေသသည္ ယုံၾကည္သူမိသားစုမွ ေပါက္ဖြားလာသည့္အျပင္ ကိုယ္တိုင္၌လည္း ယုံၾကည္ကိုးစားသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ေပးေသာဆု ရရွိသူျဖစ္သည္။ မည္သည့္ ဆုေက်းဇူး ျဖစ္ေၾကာင္းကိုမူ မသိပါ။ အခ်ိဳ႕က ဧဝံေဂလိဓမၼဆရာႏွင့္ သင္ဆရာမဟုတ္ေသာ အမွုေတာ္၌ ျမဲၿမံစြာ ဆက္ကပ္ျခင္း အထူးဆုေက်းဇူး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ တိေမာေသ၏ ယုံၾကည္ ဆက္ကပ္ျခင္းသည္ သီးသန္႔ ဆုေက်းဇူးျဖစ္သည္။ ရရွိထားေသာ ဆုေက်းဇူးသည္ မီးလၽွံကဲ့သို႔ ထိန္လင္းသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ ေနဝင္ခ်ိန္မွာပင္ မၿငိမ္းနိုင္။ ဟန္ေဆာင္ျခင္း မရွိသကဲ့သို႔ သက္သာရာလည္း မရွာ။ ေန႔ရက္ကာလ ေမွာင္မိုက္ေလေလ ဝိညာဥ္ဆုေက်းဇူး ပိုမိုထုတ္သုံးေလေလျဖစ္သည္။
တိေမာေသ၏ ဝိညာဥ္ဆုေက်းဇူးသည္ တမန္ေတာ္ႀကီး၏ လက္တင္ေသာအားျဖင့္ ႏွိုးေဆာ္ရရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုလက္တင္ျခင္းသည္ ယေန႔ သိကၡာတင္ျခင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပါ။ ေပါလု၏ လက္တင္ျခင္းျဖင့္ တိေမာေသ၏ ဆုေက်းဇူးသည္ လွုပ္ရွား အသက္ဝင္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ တမန္ေတာ္ႀကီးသည္ ဆုေက်းဇူးစီးဆင္းရာ ဆက္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
ယေန႔ကာလတြင္ မည္သို႔ရွိသနည္းဟု ေမးလာနိုင္ပါသည္။ မရွိပါဟုေျဖရပါမည္။ သခင္ေယရွု ခရစ္ေတာ္က ရွင္ေပါလုကို ဆုေက်းဇူးစီးဆင္းရာ လမ္းေၾကာင္း အျဖစ္အသုံးျပဳပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ကာလတြင္ တမန္ေတာ္မ်ား မရွိသျဖင့္ တမန္ေတာ္မ်ား၏ နက္နဲေသာ အမွုမ်ားကိုလည္း မျမင္နိုင္ရေတာ့ပါ။
ဤက်မ္းပိုဒ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၁တိ ၁:၁၈ ႏွင့္ ၄:၁၄ကိုလည္း ေလ့လာေစခ်င္သည္။ က်မ္းပိုဒ္(၃)ခုစလုံး ဆက္စပ္ေနသည္။ ရွင္ေပါလုက တိေမာေသအား သီးျခားအမွုေတာ္ ထမ္းရြက္ရန္ လွုပ္နိုးသည္။ သခင္ဘုရားက တိေမာေသအား ဆုေက်းဇူးေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ သခင္ဘုရားေပးေသာ ဝိညာဥ္ဆုေက်းဇူးမ်ားကို သင္းအုပ္မ်ားက လက္တင္ျခင္းျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ေနာင္ကာလတြင္ က်င့္သုံးလာၾကေသာ လက္တင္ျခင္းသည္ ဘိသိက္ေပးျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဝိညာဥ္ဆုေက်းဇူးမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။၆
Stock က “ရွင္ပါလုလက္မွ ဝိညာဥ္ဆုေက်းဇူး စီးဆင္းလာေသာ္လည္း Pressbyter မ်ားလက္မွ စီးဆင္းျခင္းမရွိပါ” ဟု ဆိုသည္။
၁:၇ ရွင္ပါလု မာတုရ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ ၾကဳံေတြ႕ေသာအခါ တိေမာေသသို႔ “ဘုရားသခင္သည္ ေၾကာက္တတ္ေသာ စိတ္သေဘာကို ငါတို႔အား ေပးေတာ္မူသည္ မဟုတ္ဟု အသိေပးထားသည္။ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ မာတုရအမွုတြင္ သူရဲေဘာေၾကာင္ျခင္း၊ ေတြေဝျခင္း၊ ေၾကာက္ရြံ့ျခင္း မရွိရ။
ဘုရားသခင္က တန္ခိုးပါေသာစိတ္ကိုသာ ေပးပါသည္။ လုံးဝ မကုန္နိုင္ေသာ ခြန္အားေပးပါသည္။ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္က ဇြဲလုံ႔လရွိျခင္း၊ ေဝဒနာ ခံနိုင္ရည္ေပးပါသည္။ လိုအပ္လၽွင္ ရက္ေရာစြာ အသက္ေပးလွူဝံ့ရသည္။
အခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုလည္း ေပးသနားပါသည္။ ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ခင္ေသာစိတ္ျဖင့္ လိုလားစြာ အသက္ေပးလွူသူမ်ားသည္ အဘယ္မၽွ မြန္ျမတ္ပါသနည္း။ ထိုခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ ညီအကိုေမာင္ႏွမ လုပ္ေဖာ္ေဆာင္ဖက္မ်ားအား ခ်စ္ခင္ေသာေၾကာင့္ ေပးဆပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဘုရားသခင္က ရွင္းလင္းေသာစိတ္၊ ခိုင္မာေသာ ႏွလုံးသားကို ေပးထားပါသည္။ “ရွင္းလင္းေသာစိတ္”က ဆိုလိုခ်က္ကို မျခဳံငုံနိုင္ပါ။ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ဆင္းရဲအားနည္းသူမ်ား၊ ေနမေကာင္း မက်န္းမာသူမ်ားအား တခ်ိန္လုံး ကူညီရသည္ဟု ထင္မွတ္နိုင္သည္။ ဤက်မ္းပိုဒ္ကို ေလ့လာရာတြင္ ခဏခဏနားလည္မွု လြဲနိုင္ေသာ စကားလုံးမ်ား သုံးထားသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ အနီးဆုံးလူမ်ား၏ စိတ္ထိခိုက္ေစသည္ဟု အေကာက္မွားၾကသည္။ သမၼာက်မ္းစာက ထိုသို႔ မသြန္သင္ပါ။ စိတ္မက်န္းမာျခင္းသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္ လိုက္သည္။ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္မ်ားသည္ ဝိညာဥ္ေရးရာ အသက္တာႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ပါသည္။
က်မ္းပိုဒ္တြင္ မိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ တတ္ဖို႔သြန္သင္ပါသည္။ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းျခင္း၊ ဘဝဖရိုဖရဲ ျဖစ္ျခင္း၊ မိုက္မဲျခင္း ျဖစ္ရန္ အလိုေတာ္ မရွိပါ။ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာ ေနထိုင္၍ ေအာင္ျမင္စြာ လူ႔ဘဝကုန္လြန္ေစရန္ အလိုေတာ္ရွိပါသည္။
၁:၈ တိေမာေသအား ရွက္ေၾကာက္ျခင္းမရွိရန္ သတၱိေပးထားသည္။ ငယ္ ၁၂တြင္ ေပါလုသည္ ရွက္ေၾကာက္ျခင္းမရွိသကဲ့သို႔ ဩေနသိပေဖာ္လည္း ရွက္ေၾကာက္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ငယ္ ၁၆တြင္ေတြ႕ရသည္။
သတင္းေကာင္း ေဟာေျပာျခင္းသည္ ရာဇဝတ္မွု ျဖစ္သည္ဟု၎၊ ကယ္တင္ရွင္အတြက္ သက္ေသခံျခင္းသည္ စုံစမ္းစစ္ေၾကာျခင္း ခံရသည္ဟု၎၊ သရွိေသာ္လည္း တိေမာေသသည္ ရွက္ေၾကာက္ျခင္းမရွိပါ။ နာက်င္ျခင္းလည္း မစိုးရိမ္ပါ။ သူ႔ဆရာေပါလုေထာင္က်ျခင္းအတြက္လည္း မရွက္မေၾကာက္ပါ။ ယုံၾကည္သူ ခရစ္ယာန္မ်ားစြာ သူ႔ဘက္တြင္ ရွိေနသည္။ စုံစမ္းစစ္ေၾကာျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္ဝံ့သူမ်ား ျဖစ္သည္။
ဘုရားသခင္ေပးေတာ္မူေသာ တန္ခိုးရရွိသည့္အတိုင္း ဧဝံေဂလိတရားကို ဆက္ေဟာသည္။ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ စုံစမ္းျခင္းမ်ားကို ပုန္းေရွာင္ျခင္း မျပဳသည့္အျပင္ ရွင္ေပါလုေျခရာအတိုင္း လိုက္ေလၽွာက္သည္။
၁:၉ တိေမာေသအား စိတ္အားထက္သန္ျခင္း ရွိရန္ (ငယ္ ၆-၇)၊ သတၱိရွိရန္ (ငယ္၈) တိုက္တြန္းထားသည္။ ထိုသို႔ တိုက္တြန္းျခင္းအေၾကာင္းကို ဤအပိုဒ္ငယ္တြင္ ရွင္းျပထားသည္။ ထိုအမွုအရာမ်ားသည္ ဘုရားသခင္၏ အံ့ဩဘြယ္ ေက်းဇူးေတာ္ျဖစ္သည္။ ပထမဦးစြာ ကၽြန္ုပ္တို႔ကို ကယ္တင္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အျပစ္ဒဏ္မွ ေရြးႏွုတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အျပစ္ဒဏ္မွ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ကာလ တေလၽွာက္လုံး ကင္းလြတ္ေစသည္။ အျပစ္သားဘဝမွ အၿပီးပိုင္ ေရြးႏွုတ္သည္။ စာတန္ႀကီးစိုးရာ ေလာကထဲမွ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးသည္။
ထို႔အျပင္ သန္႔ရွင္းေသာ အရာ၌ ေခၚသြင္းေတာ္မူသည္။ အျပစ္ဒုစရိုက္မွ ေရြးႏွုတ္သည္သာမက ဝိညာဥ္ေကာင္းႀကီး မဂၤလာသြန္းေလာင္းလ်က္ ေယရွုခရစ္ေတာ္ ထံပါး၌ စိုးစံခြင့္ေပးသည္။ သန္႔ရွင္းေသာ အရပ္၌ ေခၚသြင္းေတာ္မူျခင္းအေၾကာင္းကို ဧဖက္ အခန္း ၁၊၃ တြင္ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားသည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ေရြးေကာက္ထားသူမ်ား၊ ပါရမီရွိသူမ်ား၊ ေမြးစားသားမ်ား၊ အခ်စ္ဆုံးလူမ်ား အေသြးေတာ္ျဖင့္ ေရြးႏွုတ္ထားသူမ်ား သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ထားသူမ်ား အေမြေတာ္ခံမ်ားျဖစ္သည္။ အထက္အရပ္မွ ေခၚေတာ္မူျခင္း (ဖိ ၃:၁၄)၊ ေကာင္းကင္ဘုံႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ ေခၚဖိတ္ျခင္း (ေဟျဗဲ ၃:၁) ခံရသူမ်ားျဖစ္သည္။
ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပါ။ ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ ေပးသနားရာျဖစ္သည္။ လူတို႔၏ ဆက္ကပ္လုပ္ေဆာင္မွုႏွင့္ လားလားမၽွမဆိုင္။ ရွာေဖြ၍ မရ။ လုပ္ယူ၍လည္း မရပါ။ အဖိုးအခမယူဘဲ၊ ဘုရားသခင္က သက္သက္ ေပးသနားျခင္း ျဖစ္သည္။
ငါတို႔အဖို႔ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ႀကံစည္ေတာ္မူေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကို ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ ဘုရားတရား မသိေသာ မယုံၾကည္သူမ်ားအတြက္ ဘုရားသားေတာ္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ အေသခံပါသနည္း။ ငရဲလားမည့္သူမ်ားအား အဘယ္ေၾကာင့္ ေရြးႏွုတ္၍ ထာဝရအသက္ရဖို႔ရာ ေကာင္းကင္နိုင္ငံသို႔ ေဆာင္ၾကဥ္းခ်င္သနည္း။ ျဖစ္နိုင္ေသာ အေျဖမွာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ႀကံစည္ေတာ္မူေသာ ေက်းဇူးေတာ္ ျဖစ္သည္။ ထိုအျပဳအမူသည္ မုသာမဟုတ္။ ကိုယ္ေတာ္၏ ႀကီးမားေသာ ေမတၱာေတာ္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ ကၽြန္ုပ္တို႔ကို ခ်စ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေယရွုခရစ္ေတာ္ မေပၚထြန္းခင္ကပင္ ဘုရားရွင္ေတာ္က ခ်စ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အဘဘုရားသခင္တြင္ ကယ္တင္ျခင္းမဟာအႀကံအစည္ေတာ္ ရွိသည္။ ခ်စ္လွစြာေသာ သားေတာ္ျဖင့္ အျပစ္သားမ်ားကို ေရြးႏွုတ္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ထားသည္။ ေယရွုခရစ္ေတာ္ကို ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံျခင္းျဖင့္ ထာဝရအသက္ကို ကမ္းလွမ္းသည္။ ကယ္တင္ျခင္းနိယာမမွာ ကၽြန္ုပ္တို႔မေမြးခင္က မဟုတ္ပါ။ ခရစ္ေတာ္ မေပၚထြန္းခင္ကတည္းက ရွိသည္။
၁:၁၀ ထာဝရအသက္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ မဂၤလာ သတင္းေကာင္းသည္လည္း ကယ္တင္ရွင္ သခင္ခရစ္ေတာ္ ေပၚထြန္းျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္မွီေရာက္ရွိလာသည္။ ကိုယ္ေတာ္ဘုရား လူသားဘဝျဖင့္ သီတင္းသုံးေနစဥ္ ကယ္တင္ျခင္း သတင္းေကာင္း ေဟာေျပာခဲ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္ အေသခံမည္၊ သၿဂႋဳဟ္ျခင္း ခံရမည္။ ရွင္ျပန္ထေျမာက္မည့္ အေၾကာင္းကို ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ထိုတရားသည္ ဘုရားတရား မသိေသာ အျပစ္သားမ်ား ေျဖာင့္မတ္ရမည့္အေၾကာင္း နမူနာျပျခင္း ျဖစ္သည္။
ကိုယ္ေတာ္က ေသျခင္းအေၾကာင္းကို ပယ္ရွားသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုသို႔ဆိုလၽွင္ ဤေလာကတြင္ လူမ်ား ေသေနၾကျခင္းကို မည္သို႔ ေျပာမည္နည္း။ ေသျခင္းကို ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ပလပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္ရွင္ ျပန္ထေျမာက္ျခင္း မရွမီ၊ ေသျခင္းတရားက လူမ်ားကို မင္းမူ ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္။ ေၾကာက္ရြံ့ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ရန္သူျဖစ္သည္။ ေသျခင္းတရားေၾကာက္သူ ဒုႏွင့္ေဒးရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ ခရစ္ေတာ္ျပန္လည္ထေျမာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ခရစ္ေတာ္ကို ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ ေသျခင္းတရားကို မေၾကာက္ၾကေတာ့ပါ။ ထိုအသိတရားသည္ ခရစ္ေတာ္က ေသျခင္းတရားအား ပလပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုယ္ေတာ္က အနိုင္ယူျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုအခါတြင္ ေသျခင္းတရားသည္ လူ႔ဝိညာဥ္မ်ားကို ေကာင္းကင္သို႔ ေရာက္လာေၾကာင္း သတင္းေပးသူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ေသျခင္းသည္ ေၾကာက္စရာမဟုတ္။ ကၽြန္ုပ္တို႔ သခင္မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အေစခံသာျဖစ္သည္။
သခင္ေယရွုသည္ ေသျခင္းတရားကို ပလပ္သည္ သာဓက အသက္ရွင္ျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ မေဖာက္ျပန္ျခင္းကိုလည္း ဧဝံေဂလိတရားျဖင့္ ထင္ရွားေစေတာ္မူၿပီ။ ဓမၼေဟာင္းကာတြင္ လူမ်ားစုသည္ ေသၿပီးေနာက္ အာျဗဟံဘဝႏွင့္ ပတ္သက္၍ အယူဝါဒေထြျပားသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ေကာင္းကင္နိုင္ငံ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ ရွိၾကေသာ္လည္း ရွင္းလင္းစြာ သေဘာမေပါက္ၾက။ လူ႔မ်က္စိျဖင့္ မျမင္နိုင္ေသာ ဝိညာဥ္တိုင္းျပည္ Sheol ကိုသာ အာ႐ုံေရာက္ေနၾကသည္။
ခရစ္ေတာ္ဘုရား ႂကြေရာက္လာၿပီးမွသာလၽွင္ ထိုအေၾကာင္းကို ကြဲကြဲျပားျပား နားလည္ၾကသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ လူေသေသာအခါ ဝိညာဥ္သည္ ထို႔ထက္ေကာင္းရာ သုဂတိခရစ္ေတာ္ထံသို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္ ဟူေသာ တရားျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္လည္း ႂကြင္းက်န္ မရွိဘဲ။ ခရစ္ေတာ္ထံသို႔ ေရာက္သည္။ ထာဝရအသက္တာ စံျမန္းသြားသည္။
ခရစ္ေတာ္သည္ ထာဝရအသက္ကိုသာ ယူေဆာင္လာသည္ မဟုတ္။ နိစၥတရားကိုလည္း ပါလာသည္။ နိစၥဆိုသည္မွာ ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ ထေျမာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ (၁ေကာ ၁၅:၅၃)တြင္ “ယခုမ်က္ေမွာက္ ပုပ္တတ္ေသာ အရာသည္ မပုပ္နိုင္ေသာ အျဖစ္သို႔ ဝင္စားရမည္”ဟု ဆိုသည္ ခႏၶာကိုယ္သည္ သခၤ်ိဳင္းဂူထဲတြင္ ျမႇုပ္နံထားသည္မွန္ေသာ္လည္း ခရစ္ေတာ္ဘုရား ႂကြေရာက္လာသည့္အခါ ဘုန္းအသေရ ျပည့္စုံစြာ ခရစ္ေတာ္ဘုရားသကဲ့သို႔ ထေျမာက္ၾကရမည္။ ဓမၼေဟာင္းသန္႔ရွင္းသူမ်ားသည္ ထိုတရားကို မသိနားမလည္လိုက္ၾကပါ။ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရား ယူေဆာင္လာေသာ မဂၤလာတရား ျဖစ္သည္။
၁:၁၁ ထိုမဂၤလာသတင္းေကာင္းအား ေဟာၾကားရန္ ေပါလုကို ေဟာေျပာသူ၊ တမန္ေတာ္၊ တစ္ပါးအမ်ိဳးသားဆရာ အျဖစ္ ခန္႔အပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဟာေျပာသူ ဆိုသည္မွာ ထိုမဂၤလာသတင္းအား ျပည္သူလူထုထဲသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ့ေအာင္ ေျပာၾကားသူျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ဆိုသည္မွာ ဘုရားသခင္ေစလႊတ္သူ ဘုရားသခင္ စီမံခြဲခန္႔သူ တန္ခိုးမွုတ္သြင္းထားသူ ျဖစ္သည္။ သင္ဆရာ ဆိုသည္မွာ အျခားသူမ်ားအား ဓမၼေရးရာ သြန္သင္သူျဖစ္သည္။ မသိနားမလည္သူမ်ားအား ရွင္းျပျခင္းျဖင့္ ယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ နာခံျခင္း ျဖစ္ထြန္းေစသူျဖစ္သည္။ တစ္ပါးအမ်ိဳးသားမ်ား၄ ဆိုသည္မွာ အဓကအားျဖင့္ ယုဒမဟုတ္ေသာ လူမ်ိဳးအားကို ဆိုလိုသည္။
၁:၁၂ ရွင္ေပါလုသည္ ယုံၾကည္ျခင္းေၾကာင့္ ေထာင္က်သည္။ ဘုရားသခင္၏ သမၼာတရားကို ေဟာၾကားျခင္းက ဘဝလုံျခဳံေရးထိခိုက္မည္ကို မေၾကာက္၊ အသံေၾကာင့္ ဖားေသမွာကို မရြံ့ မေၾကာက္သည့္အတိုင္း ေထာင္နန္းစံရသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာင္ၾကဥ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ။ ရွက္လည္း မရွက္၊ ေၾကာက္လည္းမေၾကာက္ပါ။ တိေမာေသ ထိုအမွုအရာအတြက္ မရွက္မေၾကာက္ပါ။ ပါလုသည္ မိမိဘဝကို လုံျခဳံမွု ေပးနိုင္ေသာ္လည္း သူယုံၾကည္ခ်က္ကို အလ်ဥ္းမေလၽွာ့။ ေရာမအစိုးရက ေသဒဏ္ ေပးသည့္တိုင္ေအာင္ သစၥာမပ်က္ ယုံၾကည္ေသာ္လည္း ပရိသတ္မ်ားက ဘုရားကို မသိျမင္ၾကေသး။ သို႔ေသာ္ သူကိုးကြယ္ေသာ ဘုရားရွင္ကို ယုံၾကည္ျမဲယုံၾကည္သည္။ အဘယ္သူကို ငါယုံၾကည္သည္ဟု ငါသိ၏။ အပ္ထားေသာ အရာကိုလည္း ထိုေန႔ရက္တိုင္ေအာင္ ေစာင့္ေတာ္မူမည္ဟု ဆိုသည္။ ဤက်မ္းစကားကို က်မ္းစာပညာရွင္မ်ားက အမ်ိဳးမ်ိဳး နားလည္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ရွင္ေပါလု၏ ဝိညာဥ္ကယ္တင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ တခ်ိဳ႕က သတင္းေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ အခ်ိဳ႕က ရွင္ေပါလုကို သတ္ၾကေသာ္ျငားလည္း သတင္းေကာင္းကိုမူ ဟန္႔တားပိတ္ပင္ျခင္း မျပဳနိုင္သည့္ အေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ အခ်ိဳ႕က လက္ခံေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕က လက္မခံၾကပါ။
ထို႔ထက္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္။ ေပါလုက သူ၏ အေကာင္းဆုံး လက္ရာကို ျပသသြားသည္။ ေသေဘးႏွင့္ ၾကဳံေတြ႕ရေသာ္လည္း ေမွာက္မွားေထြျပားျခင္းမျပဳ။ ေယရွုခရစ္ေတာ္သည္ သူ၏ ကိုးကြယ္ရာ တန္ခိုးရွင္ျဖစ္၍ အတူတူရွိေနေသာေၾကာင့္ လက္မေျမႇာက္ အရွုံးမေပး ေၾကာက္ရြံ့တုန္လွုပ္ ျခင္းမရွိ။ ဤေလာကတြင္ ျပဳအပ္ေသာ အရာမ်ားကို ေက်ႁပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ မလြဲနိုင္။
ထိုေန႔ရက္ဆိုသည္မွာ ရွင္ေပါလု၏ သည္းေျခႀကိဳက္စကားလုံး ျဖစ္သည္။ ေယရွုခရစ္ေတာ္ တဖန္ႂကြေရာက္လာ၍ တရားစီရင္မည့္ေန႔ရက္ ျဖစ္သည္။ လူမ်ားအား လုပ္ေဆာင္ၾကသည့္အတိုင္း ဆုလက္ေဆာင္ အသီးသီး ခ်ီးျမႇင့္မည့္ေန႔ရက္ျဖစ္သည္။
၁:၁၃ ဤက်မ္းပိုဒ္ကို ႏွစ္မ်ိဳး ခံယူနိုင္သည္။ ပထမအခ်က္မွာ စင္ၾကယ္ေသာ တရားစကားက တိေမာေသအား ျမဲၿမံေစသည္ဟူေသာ ခံယူခ်က္ျဖစ္သည္။ ထိုစကားသည္ သင့္ေလ်ာ္မည္မထင္။ တိေမာေသသည္ ထိုတရားစကားေၾကာင့္ ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္၌ သစၥာရွိျခင္း မဟုတ္ပါ။ ယခင္က ယုံၾကည္ၿပီးသူ ျဖစ္သည္။ ဤတရားစကားက ျဖည့္စြက္ေထာက္မသည္ ဆိုလၽွင္ ပိုမွန္ပါမည္။ ယေန႔ေခတ္အခါတြင္လည္း “အသစ္တဖန္ ေမြးဖြားျခင္း ေယရွုအေသြးေတာ္” ဟူေသာ စကားကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သုံးေနၾကသည္။ လူမ်ားသည္ ဒႆနဆန္ဆန္ေျပာ ခ်င္ၾကသည္။ ဤေနရာတြင္ ထိုအယူအဆသည္ အႏၲရာယ္ရွိသည္။ သမၼာက်မ္းစာတြင္ စိတ္ဝင္စားသည္မွာ ေကာင္းေသာ လကၡဏာျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တကယ့္သမၼာတရားကို ထြင္းေဖာက္ သိျမင္ဖို႔ လိုပါသည္။ တိေမာေသသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရားစကားကို စြဲလမ္းသူျဖစ္ပါသည္။
ေပါလု၏ စကားသည္ တိေမာေသအား နမူနာယူစရာ ျဖစ္ေစပါသည္။ တိေမာေသသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရွင္ေပါလု၏ သြန္သင္ခ်က္အတိုင္း လိုက္ေလၽွာက္ျခင္းက မ်ားပါသည္။ အမွုေတာ္ ထမ္းရြက္ရာတြင္ ေယရွုခရစ္ေတာ္အား ယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ ခ်စ္ခင္စိတ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိသည္။ ယုံၾကည္ျခင္း ဆိုသည္မွာ သစၥာရွိျခင္းသာမက တည္မွီျခင္းလည္း ပါဝင္သည္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ဆိုသည္မွာလည္း ဘုရားကိုခ်စ္သည္သာမက လုပ္ေဖာ္ေဆာင္ဖက္ ယုံၾကည္သူမ်ားအျပင္ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ပ်က္စီးသူမ်ားကိုလည္း သံေယာဇဥ္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။
၁:၁၄ အပ္ထားေသာအရာျမတ္ ဆိုသည္မွာ သတင္းေကာင္းျဖစ္သည္။ ထိုတရားကို ျဖည့္စြက္စရာ သက္သျပစရာမရွိေသာ္လည္း သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ ကိန္းဝပ္ျခင္းကိုမူ နားလည္သည္။ ရွင္ေပါလုက ဤစာေစာင္ေရးသားရာတြင္လည္း ယုံၾကည္ျခင္း အားေလၽွာ့မွုမရွိရန္ ေရးသားျခင္းျဖစ္သည္။ ခရစ္ယာန္ယုံၾကည္ျခင္းကို ေနရာတကာတြင္ နည္းလမ္းေပါင္းစုံျဖင့္ တိုက္ခိုက္ခံေနရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိေမာေသအား ယုံၾကည္ျခင္း၌ ျမဲၿမံစြာရပ္တည္ရန္ ေဆာ္ဩသည္။ သူတစ္ေယာက္တည္းရပ္တည္နိုင္မည္ မဟုတ္။ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္အတူပါရွိျခင္းျဖင့္ တတ္စြမ္းနိုင္သည္။
၁:၁၅ အသင္းေတာ္အေပၚတြင္ တိမ္မဲညိဳမ်ားအုပ္ဆိုင္းလာသျဖင့္ အာရွအသင္းေတာ္မ်ား ယိုင္လဲမွာ စိုးရိမ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဧဖက္အသင္းေတာ္၏ အေျခအေနကို သိရွိေသာေၾကာင့္ စိုးရိမ္ပူပန္စာ ေရးျခင္းျဖစ္သည္။
အာရွအသင္းေတာ္မ်ားက သူတို႔ဆရာရွင္ေပါလု ေထာင္နန္းစံေၾကာင္း သိၾကေသာအခါ စိုးရိမ္ တုန္လွုပ္ၾကသည္။ အခ်ိန္တိုင္းမွာ ေပါလုကို တမ္းတေနၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ဘဝလုံျခဳံေရး စိုးရိမ္ၾကသည္။ ေရာမအစိုးရကလဲ ခရစ္ယာန္ယုံၾကည္မွုကို သဲႀကီးမဲႀကီး ႏွိပ္ကြပ္ေနသည္။ ရွင္ေပါလုသည္ ထိုခရစ္ယာန္မ်ားထဲမွ ေပၚလြင္ထင္ရွား လူသိမ်ားသူျဖစ္သည္။ မည္သူကမွ သြားေရာက္မဆက္သြယ္ဝံ့ၾက။
ထိုသို႔ေျပာရာတြင္ ဤခရစ္ယာန္မ်ားသည္ သခင္ဘုရားႏွင့္အသင္းေတာ္ကို အားမကိုးဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္။ ရွင္ေပါလု၏ ဆင္းရဲဒုကၡ ကူညီဖို႔ သတၱိေၾကာင္ျခင္းႏွင့္ သစၥာမရွိျခင္း အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ေပါလုအား တဖန္ပစ္ပယ္သူမ်ားထဲတြင္ ဖုကလုႏွင့္ေဟေမာဂင္လည္း ပါဝင္သည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္၏ တပည့္ေတာ္မ်ားအား သစၥာေဖာက္သူမ်ား ျဖစ္၍ ေသျခင္းတရားႏွင့္ အရွက္အေၾကာက္ ေရြးခ်ယ္သူမ်ားျဖစ္သည္။ Guy ဘုရင္က “ထိုသူမ်ားသည္ နာမည္ဆိုးမ်ားရၾကသည္။ နာမည္ဆိုးသကဲ့သို႔ အက်င့္သိကၡာလည္း ဆိုးပါသည္” ဟုဆိုသည္။
၁:၁၆ ဩေနသိေဖာ္ကို ႏွစ္မ်ိဳးသိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ရွင္ေပါလုကိုမ်ားစြာ အေထာက္အကကူ ပံ့ပိုးသူဟု ဆိုသည္။ ဘုရားသခင္က က႐ုဏာေတာ္သည္ သင့္အေပၚ၌ သက္ေရာက္ပါေစဟု ေပါလုေကာင္းႀကီးမဂၤလာခံယူျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕က ရွင္ေပါလုအား ဝမ္းေျမာက္ရႊင္လန္းစြာ ခရီးဦးႀကိဳသူျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဒုတိယအခ်က္က ျဖစ္နိုင္ဖြယ္မ်ားသည္။
ေပါလုက ဩေနသိေဖာ္ တစ္အိမ္လုံးသို႔ဘုရားသခင္ ေက်းဇူးေတာ္ သက္ေရာက္ပါေစဟု ဆုေတာင္းခဲ့သည္။ (မ ၅:၇)အရ က႐ုဏာေတာ္ဆိုသည္မွာ သနားၾကင္နာစိတ္ ရွိသူမ်ား၌သာ သက္ေရာက္ေလ့ရွိသည္။ ဩေနသိေဖာ္က ေပါလုအား ပ်ဴငွာစြာ ဧည့္ခံသည္ဟု တစ္ထစ္ခ် မေျပာနိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ေရာမေထာင္ထဲတြင္ ေပါလု ေထာင္နန္းစံေနစဥ္ စားစရာ၊ ဝတ္စရာ ေပးကမ္းသူျဖစ္နိုင္သည္။ တစ္နည္းေျပာလၽွင္ ေထာင္သားႏွင့္ ဆက္ဆံရန္ မရွက္မရြံ့သူျဖစ္သည္။ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းအား ကူညီရာတြင္ မိမိဘဝလုံျခဳံေရးကို ဂ႐ုမစိုက္သူ ျဖစ္သည္။
ထိုအေၾကာင္းကို Jowett က ဤသို႔ဆိုသည္။
တမန္ေတာ္ႀကီး၏ စာေစာင္ထဲတြင္ ဩေနသိေဖာ္၏ ဘဝကိုလွပပီျပင္စြာ ေဖာ္က်ဴးထားသည္။ “သူ႔ကို လက္တြဲမျဖဳတ္နိုင္“ဟု ဆိုထားသည္။ လက္တြဲျခင္း ဆိုသည္မွာ မိတ္ေဆြေကာင္း ပီသျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲျခင္းက မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းမ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ေလ့ရွိသည္။ နိမ့္က်ျခင္းက မိတ္ပ်က္ေစသည္။ လူသိထင္ရွား ဘဝေအာင္ျမင္သူမ်ားက မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ားလည္း လိုက္ေပ်ာက္ကုန္သည္။ သို႔ေသာ္ အမွုေတာ္ေဆာင္၏ နံနက္ခင္းတြင္မူ ေမတၱာေလေျပေသြးလာစျမဲ။ အမွုေတာ္ပုံရိပ္၌ နိဗၺာန္ဘုံ ေဆာက္လ်က္ဝိညာဥ္ေရးရာ၌ သာယာတတ္ၾကသည္။ သူသည္ မရွက္မရြံ့ဘဲ လက္တြဲျမဲေနသည္။ သူတို႔ သံေယာဇဥ္သည္ ခိုင္ျမဲသည္။ ဩေနသိေဖာ္၏ သံေယာဇဥ္သည္ အမွုေတာ္ထမ္းေဆာင္ရာ၌ တြန္းအားေပးေသာ အားေဆးျဖစ္သည္၈
ဤက်မ္းပိုဒ္ကို တစ္ခါတရံ ေသသူမ်ားအား ဆုေတာင္းရာ၌ တလြဲအသုံးျပဳၾကသည္။ ရွင္ေပါလုက က႐ုဏာေတာ္ သက္ေရာက္ပါေစေသာ္ဟု ဆုေတာင္းေပးခ်ိန္တြင္ ဩေနသိေဖာ္သည္ ေသၿပီးၿပီဟု ဆိုသည္။ ဩေနသိေဖာ္ေသျခင္းက အဓိကမဟုတ္ပါ။ ေသျခင္းက ေပါလု ဆုေတာင္းျခင္းကို မဟန္႔ထားနိုင္ပါ။ ထိုအယူအဆသည္ ေကာက္ရိုးတစ္မၽွင့္ျဖင့္ သမၼာက်မ္းစာကို ထိုးဆြျခင္းသာျဖစ္သည္။
၁:၁၇ ေရာမသို႔ ဩေနသိေဖာ္ ေရာက္လာေသာအခါ ေရြးစရာ(၃)ခု ေတြ႕သည္။ ပထမအခ်က္မွာ ယုံၾကည္သူ ခရစ္ယာန္မ်ားအား အဆက္အသြယ္ မျပဳဘဲ ေရွာင္တိမ္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒုတိယမွာ ယုံၾကည္သူမ်ားအား လၽွို႔ဝ်က္စြာ တိတ္တခိုးေတြ႕ဆုံသည္။ တတိယအခ်က္မွာ အရဲစြန္႔၍ ေရာမေထာင္ထဲသို႔ ေပါလုအား ေထာင္ဝင္စာေတြ႕ဆုံျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ျပဳလၽွင္ ေရာမအစိုးရႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္ဆံရမည္။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ တတိယနည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ အားတက္သေရာ ရွာေဖြ၍ ေပါလုကို သြားေရာက္ ေတြ႕ဆုံသည္။
၁:၁၈ ထို႔ေၾကာက္ ရွင္ေပါလုက ဤသစၥာရွိေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းအား လာမည့္အေန႔ရက္မ်ားတြင္ က႐ုဏာေတာ္ သက္ေရာက္ပါေစဟု ဆုေတာင္းေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ က႐ုဏာေတာ္ကို ဆုလက္ေဆာင္ အျဖစ္သုံးသည္။ ထိုေန႔ရက္ဆိုသည္မွာ ယခင္က်မ္းပိုဒ္မ်ားအတိုင္း ခရစ္ေတာ္ပလႅင္ေပၚ စိုးစံ၍ တရားစီရင္ရာ ေန႔ရက္ျဖစ္သည္။
က်မ္းပိုဒ္အဆုံးတြင္ ဩေနသိေဖာ္၏ ကူညီပုံကို ေပါလုက တိေမာေသအား ေျပာၿပီး နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္သည္။
ယခုအနက္ဖြင့္က်မ္းကို သက္ဆိုင္ရာတို႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေဝမၽွေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မူရင္းကို သြားေရာက္ၾကည့္ရွုေလ့လာလိုပါက http://bbcmm.net/the-believers-bible-commentary တြင္ ေလ့လာနိုင္ပါသည္။
တစ္စုံတစ္ခုကို မွတ္ခ်က္ျပဳေရးသားလိုပါက ေအာက္တြင္ေရးသားေဖၚျပနိုင္ပါတယ္။